Zapraszamy do składania ofert na realizację zadania: "Wymiana podłogi w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP w Szczuczynie"

                    

ZAPYTANIE OFERTOWE

Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia Najświętszej Maryi Panny w Szczuczynie zaprasza do składania ofert na realizację zadania pn. „Wymiana podłogi w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP
w Szczuczynie”, dofinansowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – I edycja

Podmiotem udzielającym dofinansowania w formie dotacji jest Gmina Szczuczyn.

  1. ZAMAWIAJĄCY:
    Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia Najświętszej Maryi Panny w Szczuczynie
    Szpitalna 1,19-230 Szczuczyn
    NIP: 7191015446
    REGON: 040036596

     2. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA

  1. Do niniejszego postępowania zakupowego nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).
  2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO).
  4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.)

    3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana podłogi w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP w Szczuczynie, zgodnie z Pozwoleniem Podlaskiego Konserwatora Zabytków wydanym dnia 23.04.2024r., znak: Ł.5142.21.2024.II wydanym na podstawie Programu prac konserwatorskich przy drewnianej posadzce kościoła parafialnego pw. Imienia Najświętszej Maryi Panny w Szczuczynie oraz Pozwoleniem na budowę /dec. z dn. 20.06.2024 r. nr WA.6740.86.2024/  wydanym przez Starostę Grajewskiego na podstawie Projektu architektoniczno – budowlanego, będącego załącznikiem do zapytania.
  2. Zakres prac obejmuje:

    I Prace konserwatorskie przy posadzce

  1. Wykonanie szczegółowej dokumentacji opisowej i fotograficznej
  2. Bardzo ostrożny demontaż istniejącej podłogi. Należy delikatnie usunąć wszystkie gwoździe metodą dłutowania, odcinania od spodu lub metodą na gorąco w ten sposób by nie zniszczyć poszczególnych desekek.
  3. Przeprowadzenie inwentaryzacji wartościującej i oceniającej stan zachowania i przydatność poszczególnych elementów podłogi do ponownego użycia i użytkowania.
  4. Demontaż rozety i płyt do krypt. Szczegółowa inwentaryzacja, delikatne zdjęcie rozety bezwyciągania historycznych gwoździ, z pozostawieniem wszystkich nawarstwień i zmian. (pełna konserwacja pkt Prace konserwatorskie przy rozecie i klapach wejść do krypt).
  5. Usunięcie zniszczonej konstrukcji legarów, po wcześniejszym udokumentowaniu ich stanu zachowania i sposobu oraz miejsca lokalizacji.
  6. Skucie betonowych wylewek pod ławkami i konfesjonałami oraz w pobliżu ołtarzy.
  7. Przeprowadzenie badań archeologicznych dotyczących ewentualnych pochówków znajdujących się pod posadzką (zadanie objęte oddzielnym pozwoleniem WUOZ w Białymstoku delegatura w Łomży.)
  8. Przygotowania i uporządkowanie podłoża pod nową posadzkę.
  9. Przygotowanie i wykonanie legarów, zgodnych z historyczną formą, zinwentaryzowaną w trakcie demontażu legarów po demontażu desek podłogowych na całej powierzchni nawy głównej i naw bocznych.
  10. Prace konserwatorskie przy deskach które zostały zakwalifikowane do ponownego użycia, powierzchniowe oczyszczenie z brudu i wtórnych nawarstwień.
  11. Wykonanie napraw stolarskich: miejscowe flekowanie odpowiednio dobranym pod względem gatunku i usłojenia drewnem, kołkowanie.
  12. Dezynfekcja i dezynsekcja drewna.
  13. Przygotowanie nowych desek o odpowiednich wymiarach, szerokości powyżej 25 cm, odpowiadającej poszczególnym elementom wcześniej zinwentaryzowanym ale nie nadającym się do ponownego użytku.
  14. Opracowanie powierzchni desek w tradycyjny sposób ręcznym strugiem i siekierą.
  15. Ułożenie podłogi zgodnie z inwentaryzacją i projektem.
  16. Montaż po konserwacji rozety i klap nad wejściami do krypt
  17. Zabezpieczenie podłogi olejem konserwatorskim.

 II Prace konserwatorskie przy rozecie i klapach wejść do krypt

  1. Delikatne oczyszczenie powierzchni drewna.
  2. Inwentaryzacja i określenie stanu zachowania poszczególnych elementów rozety po demontażu.
  3. Wykonanie niezbędnych naprawy zdestruowanych fragmentów poprzez miejscowe flekowanie odpowiednio dobranym pod względem gatunku i usłojenia drewnem, kołkowanie lub wymianę zgodnie z przeprowadzoną inwentaryzacją i oceną stanu zachowania.
  4. Należy naprawić zniszczone i rozluźnione połączenia stolarskie zgodnie z tradycyjnymi metodami bez użycia metalowych złączy, gwoździ, wkrętów i śrub.
  5. Dezynfekcja i dezynsekcja drewna.
  6. Oczyszczenie wszystkich elementów metalowych gwoździ i ćwieków z produktu korozji.
  7. Uzupełnienie brakujących ćwieków lub gwoździ.
  8. Zabezpieczenie elementów metalowych.
  9. Impregnacja i wzmocnienie elementów drewnianych żywicą syntetyczną.
  10. Scalenie estetyczne nowych elementów, fleków, wstawek, kołkowań z historyczną kolorystyką.
  11. Olejowania elementów olejem konserwatorskim do elementów drewnianych.
  12. Zabezpieczenie powierzchni woskiem konserwatorskim

  3. Prace muszą być prowadzone pod nadzorem archeologa, którego koszt ponosi Wykonawca.

   4. Roboty składające się na przedmiot zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami (w szczególności ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, ustawy prawo budowlane,          przepisami bhp i p.poż oraz branżowymi,), jak również zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, a także z należytą starannością, zachowaniem właściwej organizacji pracy i zapewnieniem dobrej jakości.

    5. Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane oraz jakościowym i gatunkowym.

    6. Wszystkie użyte materiały, wyroby oraz urządzenia muszą mieć aktualne dokumenty (atesty, aprobaty i deklaracje zgodności) dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.

    7. Materiały uznane przez Zamawiającego za posiadające wady muszą być niezwłocznie usunięte przez Wykonawcę.

    8. Długość okresu gwarancji jakości na materiały i roboty Zamawiający określa na okres 60 miesięcy.

    9. Odbiory robót (częściowe i ostateczne) dokonywane będą przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy.

 4. WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):

    45453000-7 – roboty remontowe i renowacyjne.

 5. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
   Publikacja postępowania zakupowego nastąpi poprzez umieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego: parafiaszczuczyn.pl oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Szczuczynie www.um.szczuczyn.pl

 6. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA

   Termin realizacji zamówienia: 14 miesięcy od dnia podpisania umowy.

 7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

  1. Doświadczenie w zakresie realizacji projektów zbliżonych do projektu będącego przedmiotem postępowania.

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w sposób należyty co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na wymianie i/lub konserwacji zabytkowych powierzchni, w tym drewnianych podłóg, obiektu wpisanego do właściwego rejestru obiektów zabytkowych lub – w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP – rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku lub wpisanego do inwentarza muzeum.

   2. Dysponowanie kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac.

Warunek zostanie spełniony poprzez wykazanie osób posiadających kwalifikacje:

-     dopuszczające określone w art. 37a ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2003 nr 162 poz. 1568)

-     uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c ww. ustawy wraz z zobowiązaniem do faktycznego przyjęcia tych obowiązków w przypadku wyboru oferty.

-     wykształcenie wyższe w zakresie problematyki zabytków i konserwatorskiej architektury historycznej.

   3. Ocena spełniania wymogów w zakresie określonym w punkcie 1. będzie się odbywać na zasadzie: – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych prac wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania – np. w formie protokołów odbioru, referencji, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora, oświadczeń itp.)

   4. Ocena spełniania wymogów w zakresie określonym w punkcie 2. będzie się odbywać na zasadzie: – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów        potwierdzających spełnienie wymogów (dane wskazywanej osoby/wskazywanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia).

Uwaga:

Pełna dokumentacja Projektu jest także dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.

Prace muszą być prowadzone pod nadzorem archeologa, którego koszt ponosi Wykonawca.

Przed złożeniem oferty Zamawiający wymaga od potencjalnego Wykonawcy przeprowadzenia wizji lokalnej. Termin i zasady udziału w wizji lokalnej - należy ustalić poprzez numer tel. 608216892

Zamawiający odrzuci ofertę złożoną bez odbycia wizji lokalnej.

Dane kontaktowe dla Wykonawców:

Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia NMP w Szczuczynie, 19-230 Szczuczyn, ul. Szpitalna 1; email: szczuczyn@diecezja.lomza.pl, tel: 608 216 892

8. KRYTERIUM OCENY OFERT:

  1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie:

        1. kryterium cena ofertowa brutto – 100%

        Sposób przyznawania punktacji:
        C = (C min / C o.b. ) x 100
        gdzie:

        a. C – wskaźnik kryterium ceny dla danej oferty

        b. C min – cena oferty z najniższą ceną brutto

        c. C o.b. – cena oferty badanej

        Cena ma być wyrażona w polskich złotych.

        Cenę oferty za wykonanie przedmiotu zamówienia należy określić w formie ryczałtu, łącznie z podatkiem VAT w obowiązującej wysokości.

        Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu zamówienia.

    2. gwarancja - min. 5 lat

 2. W przypadku, gdy co najmniej dwóch Wykonawców spełniających kryteria oceny złoży oferty na tę samą cenę, zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych.

9. TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA OFERTY:

     1. Ofertę należy złożyć do dnia 23.07.2024 r.,do godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego (Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia NMP w Szczuczynie, 19-230 Szczuczyn, ul. Szpitalna 1), pocztą lub drogą elektroniczną na mail: szczuczyn@diecezja.lomza.pl zatytułowaną Oferta na realizację zadania pn. „Wymiana podłogi w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP w Szczuczynie”.

     2. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania wraz z wymaganymi dokumentami. Zamawiający przewiduje możliwość wezwania Wykonawcy do uzupełnienia dokumentów w określonym terminie.

10. INFORMACJE OGÓLNE:

  1. Zamawiający odrzuca ofertę:
  • której treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
  • złożoną przez Wykonawcę niespełniającego warunków określonych w zapytaniu ofertowym,
  • złożoną po terminie (liczy się data wpływu).

     1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz uzupełnienia dokumentów

     2. Okres związania ofertą 30 dni od upływu terminu składania ofert.

     3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie, w tym także po terminie składania ofert.

     4. Osoba do kontaktu:

     Jacek Majkowski, tel.608 216 892, e-mail: szczuczyn@diecezja.lomza.pl

     5. Rozstrzyganie sporów. Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

 

Aktualności

30 grudnia 2024
Informacja z otwarcia ofert dla zadania publicznego pn.: „Wyłapywanie, przyjęcie, zapewnienie opieki i utrzymanie bezdomnych zwierząt z terenu miasta i gminy Szczuczyn” w terminie od 1 stycznia 2025 r
20 grudnia 2024
Życzenia Świąteczne
17 grudnia 2024
Informacja Starosty Grajewskiego z dnia 17 grudnia 2024 roku o dostosowaniu identyfikatorów budynków i lokali do wymogów rozporządzenia
16 grudnia 2024
Formularz zgłoszeniowy na członka Komitetu Rewitalizacji Gminy Szczuczyn
13 grudnia 2024
Komunikat GINB – trwa sezon grzewczy
12 grudnia 2024
Wyniki II etapu Międzyszkolnego Turnieju z Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym
Szczuczyn
Miasto z klimatem

Bądź na bieżąco! Otrzymuj ważne powiadomienia i alerty ze Szczuczyna, odkrywaj ciekawe trasy i miejsca. Nawiguj pieszo i na rowerze.