Zapraszamy do składania ofert na realizację zadania pn.: „Renowacja dwóch ołtarzy bocznych w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP w Szczuczynie”

  

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia Najświętszej Maryi Panny w Szczuczynie zaprasza do składania ofert na realizację zadania

pn.: Renowacja dwóch ołtarzy bocznych w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP w Szczuczynie

Podmiotem udzielającym dofinansowania w formie dotacji jest Gmina Szczuczyn.

 

  1. ZAMAWIAJĄCY:
    Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia Najświętszej Maryi Panny w Szczuczynie
    Szpitalna 1,19-230 Szczuczyn
    NIP: 7191015446
    REGON: 040036596

 

    2. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA

  1. Do niniejszego postępowania zakupowego nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).
  2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO).
  4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.)

 

    3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie przy „Renowacji dwóch ołtarzy bocznych w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP w Szczuczynie”, zgodnie z Pozwoleniem Podlaskiego Konserwatora Zabytków wydanym dnia 11.12.2023 r., znak: Ł.5144.20.2023.II wydanym na podstawie Programu prac konserwatorskich . Zakres prac obejmuje następujące pozycje:                                                                                                                                                        

I etap prac konserwatorskich i restauratorskich przy ołtarzu bocznym - zwieńczenie, fryz górny, gzyms górny pola głównego, putto nad obrazem oraz kapitele kolumn i pilastrów.

Program prac konserwatorskich ołtarza bocznego – św. Antoniego:

  1. Wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej stanu zachowania ołtarza.
  2. Demontaż obrazów i ruchomych części ołtarza – transport do pracowni konserwatorskiej.
  3. Wykonanie dezynsekcji ołtarza preparatem biobójczym.
  4. Wykonanie prób (mechanicznych i chemicznych) na usuwanie wtórnych warstw przemalowań z poszczególnych elementów ołtarza (zaleca się usunięcie wtórnej warstwy malarskiej oraz szlag metalu).
  5. Usunięcie warstw przemalowań z ołtarza opracowaną wcześniej metodą, należy odsłonić najstarsze zachowane opracowanie, zgodnie z ustaleniem komisji konserwatorskiej co do kolorystyki wszystkich ołtarzy – (mechanicznie i chemicznie rozpuszczalnikami, np. acetonem, żelem typu V33).
  6. Usunięcie szlag metalu ze wszystkich elementów złoconych i odsłonięcie najstarszych opracowań.
  7. Impregnacja strukturalna drewna przy użyciu profesjonalnego impregnatu do obiektów zabytkowych. Oczyszczenie powierzchni drewna z impregnatu (chemicznie) i pozostawienie do odparowania rozpuszczalnika.
  8. Oczyszczenie elementów metalowych konstrukcji ołtarza z produktów korozji – mechanicznie.
  9. Zabezpieczenie elementów metalowych inhibitorem korozji.
  10. Sklejenie popękanych, rozklejonych elementów ołtarza (klejem dedykowanym do konserwacji obiektów zabytkowych na podłożu drewnianym).
  11. Rekonstrukcja w wysezonowanym drewnie brakujących elementów snycerskich.
  12. Wypełnienie ubytków drewna flekami z drewna odpowiednio dobranego pod względem gatunku i usłojena do pierwotnego, a drobnych ubytków kitem drewnopodobnym.
  13. Uzupełnienie i rekonstrukcja zapraw w ubytkach (akrylowym kitem lub kitem kredowo-klejowym).
  14. Uzupełnienie pulmentów pod złocenia i ewentualne srebrzenia, dostosowując jego kolor do koloru pulmentu oczyszczonych złoceń.
  15. Wykonanie uzupełnień i miejscowych rekonstrukcji złoceń (złoto w płatkach, proszki złote) oraz srebrzeń (srebro w proszku zabezpieczone żywicą).
  16. Wykonanie retuszu i rekonstrukcji polichromii ołtarza farbami akrylowymi i temperowymi.
  17. Położenie werniksu końcowego o lekkim połysku.
  18. Położenie warstwy wykończeniowej, zabezpieczającej dolne partie ołtarza – np. wosk w paście nakładany na zimno i polerowany.
  19. Montaż wszystkich elementów złoconych na ołtarzu.
  20. Wykonanie dokumentacji gromadzącej dane z całości prac konserwatorskich.

 

II etap prac konserwatorskich i restauratorskich przy ołtarzu bocznym - św. Rocha (dawny ołtarz św. Anny) – pole główne bez gzymsu górnego, pas predelli, partia cokołowa, mensa, obraz pola głównego

Program prac konserwatorskich ołtarza św. Rocha (św. Anny)

  1. Wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej stanu zachowania ołtarza.
  2. Demontaż obrazów i ruchomych części ołtarza – transport do pracowni konserwatorskiej.
  3. Wykonanie dezynsekcji ołtarza preparatem biobójczym.
  4. Wykonanie prób (mechanicznych i chemicznych) na usuwanie wtórnych warstw przemalowań z poszczególnych elementów ołtarza (zaleca się usunięcie wtórnej warstwy malarskiej oraz szlag metalu).
  5. Usunięcie warstw przemalowań z ołtarza opracowaną wcześniej metodą, należy odsłonić najstarsze zachowane opracowanie, zgodnie z ustaleniem komisji konserwatorskiej co do kolorystyki wszystkich ołtarzy – (mechanicznie i chemicznie rozpuszczalnikami).
  6. Usunięcie szlag metalu ze wszystkich elementów złoconych i odsłonięcie najstarszych opracowań (chemicznie).
  7. Impregnacja strukturalna drewna przy użyciu profesjonalnego impregnatu do obiektów zabytkowych. Oczyszczenie powierzchni drewna z impregnatu (chemicznie) i pozostawienie do odparowania rozpuszczalnika.
  8. Oczyszczenie elementów metalowych konstrukcji ołtarza z produktów korozji – mechanicznie.
  9. Zabezpieczenie elementów metalowych inhibitorem korozji.
  10. Sklejenie popękanych, rozklejonych elementów ołtarza (klejem dedykowanym do konserwacji obiektów zabytkowych na podłożu drewnianym).
  11. Rekonstrukcja w wysezonowanym drewnie brakujących elementów snycerskich.
  12. Wypełnienie ubytków drewna flekami z drewna odpowiednio dobranego pod względem gatunku i usłojena do pierwotnego, a drobnych ubytków kitem drewnopodobnym.
  13. Uzupełnienie i rekonstrukcja zapraw w ubytkach (akrylowym kitem lub kitem kredowo-klejowym).
  14. Uzupełnienie pulmentów pod złocenia i ewentualne srebrzenia, dostosowując jego kolor do koloru pulmentu oczyszczonych złoceń.
  15. Wykonanie uzupełnień i miejscowych rekonstrukcji złoceń (złoto w płatkach, proszki złote) oraz srebrzeń (srebro w proszku zabezpieczone żywicą).
  16. Wykonanie retuszu i rekonstrukcji polichromii ołtarza farbami akrylowymi i temperowymi.
  17. Położenie werniksu końcowego o lekkim połysku.
  18. Położenie warstwy wykończeniowej, zabezpieczającej dolne partie ołtarza – np. wosk w paście nakładany na zimno i polerowany.
  19. Montaż wszystkich elementów złoconych na ołtarzu.
  20. Wykonanie dokumentacji gromadzącej dane z całości prac konserwatorskich.

Program prac konserwatorskich dla antypendium

  1. Demontaż tkaniny z ramy.
  2. Oczyszczenie mechaniczne z zanieczyszczeń powierzchniowych.
  3. Czyszczenie w kąpieli wodnej z dodatkiem detergentu. Następnie kilkukrotne wypłukanie w wodzie demineralizowanej.
  4. Usunięcie deformacji w procesie suszenia, stabilizacja poprzez odpowiednie ułożenie i napięcie na płycie piankowej.
  5. Wykonanie uzupełnień tkaniny odpowiednio dobranymi metodami.
  6. Naciągnięcie tkaniny na krosno.

Program prac konserwatorskich dla obrazu zwiastowanie ze św. Rochem i św. Antonim.

  1. Demontaż obrazu z ołtarza i przewiezienie do pracowni konserwatorskiej.
  2. Wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej przed konserwacją.
  3. Dokładne odkurzenie lica i odwrocia obrazu.
  4. Oczyszczenie powierzchni warstwy malarskiej z brudu (chemicznie, środkami powierzchniowo
  5. czynnymi)
  6. Zabezpieczenie warstwy malarskiej nowym werniksem pośrednim retuszerskim lub damarowym stabilnym w czasie i w pełni odwracalnym.
  7. Wykonanie retuszy drobnych ubytków warstwy malarskiej naśladowczo do oryginału
  8. (profesjonalnymi farbami stosowanymi w konserwacji, np. farby olejno-żywiczne).
  9. Zabezpieczenie lica półmatowym werniksem końcowym, stabilnym w czasie i w pełni odwracalnym.
  10. Wykonanie dokumentacji fotograficznej i opisowej końcowej.

    4. WARUNKI WYKONANIA PRAC

Prace muszą zostać wykonane zgodnie z pozwoleniem Podlaskiego Konserwatora Zabytków na wykonanie prac konserwatorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków z dnia 11.12.2023 r znak Ł.5144.20.2023.II. Prace muszą zostać wykonane z użyciem materiałów wyłącznie wysokiej jakości, przeznaczonych do prac przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planuje wykorzystać przy prowadzeniu prac. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca stosowanie materiałów konkretnego producenta, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.

Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie zamawiającego leży wyłącznie ustanowienie inspektora nadzoru konserwatorskiego oraz wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem nie mogą być wykonywane przez inny podmiot.

 

PRACE MUSZĄ BYĆ WYKONANE W TERMINIE DO 13 M-CY OD MOMENTU ZAWARCIA UMOWY.

Oferent w przypadku wyboru jego oferty udzieli gwarancji umownej na okres 5 lat.

 

    5. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU (KRYTERIA DOSTĘPU)

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

A. doświadczenia zawodowego:

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:

a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w sposób należyty co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na konserwacji ołtarzy, obiektu wpisanego do właściwego rejestru obiektów zabytkowych lub – w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP – rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku lub wpisanego do inwentarza muzeum.

W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą wykaz usług wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie.

B. Kadra techniczna

 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie dysponował:

a) osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, tj.: - wykształcenie wyższe na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w specjalności konserwacja malarstwa i rzeźby polichromowanej, spełniające wymogi określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, przewidziane do kierowania pracami konserwatorskimi,

W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą wykaz osób wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie i doświadczenie zawodowe.

C. Sytuacja ekonomiczna i finansowa

      Wykonawca musi wykazać, że posiada polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia – w przedmiocie wykonania usługi konserwacji – z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 400.000 PLN.

W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą polisę wraz z potwierdzeniem opłacenia składki ubezpieczeniowej.

  1. Wykonawca, jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w pkt 5 A,B,C
  2. Brak wykazania spełnienia któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a tym samym uznaniem złożonej przez niego oferty za odrzuconą.
  3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 5, dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach. Z treści załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, iż postawione przez Zamawiającego warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji dokumentów.

    6. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA

Publikacja postępowania zakupowego nastąpi poprzez umieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego: parafiaszczuczyn.pl oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Szczuczynie www.um.szczuczyn.pl

    7. TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA OFERTY:

  1. Ofertę należy złożyć do dnia 14.08.2024 r.,do godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego (Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia NMP w Szczuczynie, 19-230 Szczuczyn, ul. Szpitalna 1), pocztą lub drogą elektroniczną na mail:  szczuczyn@diecezja.lomza.pl zatytułowaną Oferta na realizację zadania pn. „Renowacja dwóch ołtarzy bocznych w zabytkowym kościele pw. Imienia NMP w Szczuczynie”.
  2. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania wraz z wymaganymi dokumentami. Zamawiający przewiduje możliwość wezwania Wykonawcy do uzupełnienia dokumentów w określonym terminie.

 

Uwaga: Pełna dokumentacja Projektu jest także dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.

Dane kontaktowe dla Wykonawców:

Parafia Rzymskokatolicka pw. Imienia NMP w Szczuczynie, 19-230 Szczuczyn, ul. Szpitalna 1; email: szczuczyn@diecezja.lomza.pl, tel: 608 216 892

    8. KRYTERIUM OCENY OFERT

  1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie:

           1. kryterium cena ofertowa brutto - 100%

            Sposób przyznawania punktacji:
            C = (C min / C o.b. ) x 100
            gdzie:

           . C – wskaźnik kryterium ceny dla danej oferty

           a. C min – cena oferty z najniższą ceną brutto

           b. C o.b. – cena oferty badanej

           Cena ma być wyrażona w polskich złotych.

           Cenę oferty za wykonanie przedmiotu zamówienia należy określić w formie ryczałtu, łącznie z podatkiem VAT w obowiązującej wysokości.

           Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu zamówienia.

     2. gwarancja - min. 5 lat

    9. INFORMACJE OGÓLNE:

  1. Zamawiający odrzuca ofertę:
  • której treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
  • złożoną przez Wykonawcę niespełniającego warunków określonych w zapytaniu ofertowym,
  • złożoną po terminie (liczy się data wpływu).

     2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz uzupełnienia dokumentów.

     3. Okres związania ofertą 30 dni od upływu terminu składania ofert.

     4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie, w tym także po terminie składania ofert.

     5. Osoba do kontaktu: Jacek Majkowski, tel.608 216 892, e-mail: szczuczyn@diecezja.lomza.pl

     6. Rozstrzyganie sporów.Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu               polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

Aktualności

20 grudnia 2024
Życzenia Świąteczne
17 grudnia 2024
Informacja Starosty Grajewskiego z dnia 17 grudnia 2024 roku o dostosowaniu identyfikatorów budynków i lokali do wymogów rozporządzenia
16 grudnia 2024
Formularz zgłoszeniowy na członka Komitetu Rewitalizacji Gminy Szczuczyn
13 grudnia 2024
Komunikat GINB – trwa sezon grzewczy
12 grudnia 2024
Ogłoszenie o konkursie na stanowisko Dyrektora Żłobka Miejskiego w Szczuczynie
12 grudnia 2024
Wyniki II etapu Międzyszkolnego Turnieju z Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym
Szczuczyn
Miasto z klimatem

Bądź na bieżąco! Otrzymuj ważne powiadomienia i alerty ze Szczuczyna, odkrywaj ciekawe trasy i miejsca. Nawiguj pieszo i na rowerze.